کوتاه ترین قصه دنیا -----فـــقــــر-----

زندگی زیباست :)

خوشبخت ترین آدم کسی نیست که هیچ مشکلی نداره بلکه کسیه که به مشکلاتش اهمیت نمیده

 

آدم وقتی فقیر میشود خوبیهایش هم حقیر میشوند .

اما کسی که زر یا زور دارد عیبهایش هم هنر دیده میشوند

 و چرندیاتش هم حرف حسابی بحساب می آیند...


 

#

#

#

 

اولین برف پاییزی آذربایجان در مناطق زلزله زده بر زمین نشست..

نیا سرما نیا .........!

ما هنوز سقف منزلمان چادر است.....!!!

 

#

#

#

#

#

#

 

پسر جان مردم ما خیلی سنگین شدن

 و با این ترازو نمیشه وزنشون کرد!!!!!!!

 

#

#

#

 

رفتم نشستم کنارش گفتم :

 برای چی نمیری گـُلات رو بفروشی ؟

 گفت : بفروشم که چی ؟ تا دیروز می فروختم که با پولش 

آبجی مو ببرم دکتر دیشب حالش بد شد و مُرد ،

 با گریه گفت : تو می خواستی گـُل بخری ؟

 گفتم : بخرم که چی ؟ تا دیروز می خریدم برای عشقم 

امروز فهمیدم باید فراموشش کنم...! اشکاشو که پاک کرد 

 یه گـل بهم داد گفت :بگیر باید از نو شروع کرد 

تو بدون عشقت ، من بدون خواهرم...

 

#

#

#

 

صدقه هفتاد نوع بلا را دفع میکند

اما نه این صدقه ... آن صدقه!!!!

 

 

#

#

#

 

روزی گذشت پادشهی از گذرگهی                    فریاد شوق برسرهر كوی وبام خواست

پرسید زان میانه یكی كودك یتیم                 كاین تابناك چیست كه برتاج پادشاست

آن یك جواب داد چه دانیم ما كه چیست          پیداست آنقدر كه متاعی گرانبهاست

نزدیك رفت پیرزنی كوژ پشت و گفت            این اشك دیده من وخون دل شماست

مارا به رخت وچوب شبانی فریفته است         این گرگ سالهاست كه با گله آشناست

آن پارسا كه ده خرد و ملك رهزن است          آن پادشا كه مال رعیت خورد گداست

بر قطره سرشك یتیمان نظاره كن                 تا بنگری كه روشنی گوهر از كجاست

پروین به كجروان سخن از راستی چه سود    كو آنچنان كسی كه نرنجد زحرف راست

منبع:دیوان پروین اعتصامی

 

#

#

#

 

دیروز همسایه ام از گرسنگی مرد ، 

خویشاوندان ثروتمندش در عزایش گوسفندها سربریدند!!

 

#

#

#

 

عاشق زمستان و برفم ، او را نمی دانم ...

من و زمستان ، هیچوقت او را نفهمیدیم

 

#

#

#

امیدوارم با این پست هر کی در توانشه روزنه ای به این فقر باز کنه یا کسیو از گمراهی بیرون بیاره

 

 


|جمعه 6 ارديبهشت 1392برچسب:,| |نیلوفر|

MisS-A